Collectieve Inkoop

Als lid van Ondernemersvereniging Lemelerveld heeft u de mogelijkheid om inkoopvoordeel te behalen door de collectieve inkoop van goederen en/of diensten. Deze collectieve inkooptrajecten starten zowel vanuit het bestuur als op voordracht van de leden. Collectieve inkooptrajecten die onze leden al forse besparingen hebben opgeleverd zijn onder andere de inkoop van Energie - Afvalverwerking - Brand- en blusmiddelen - Beveiliging.

Collectieve Inkoop Energie

Eén van de initiatieven waarop u als lid van OVL geld kan besparen is de inkoop van energie. U kunt via PM Energie goede en voordelige energiecontracten afsluiten. PM Energie werkt hierin samen met de werkgroep Energie. U bespaart bij de collectieve inkoop op het kale leveringstarief.

De werkgroep Energie bestaat uit ondernemers van verschillende ondernemersverenigingen uit de provincie Overijssel. De werkgroep neemt besluiten over de looptijd, inkoopmomenten en leveranciers. PM Energie staat de werkgroep bij. Nieuwe contracten worden afgesloten op basis van een variabel tarief, met de mogelijkheid om deze in delen vast te zetten, zodat inkooprisico’s worden gespreid. Daarnaast werft de werkgroep nieuwe deelnemers en vragen zij meerdere keren per jaar offertes op bij verschillende leveranciers.

De doelstelling van PM Energie is in deze tweeledig. Naast het bieden van een besparing op de energiekosten, is hun doel om ondernemers te ontzorgen. Vanuit OVL heeft u één contactpersoon, waar u bij terecht kunt voor vragen over energie. Deze contactpersoon staat in nauwe verbinding met PM Energie. Zij nemen waar nodig contact op met de leverancier of netbeheer.

Wilt u weten wat de collectieve inkoop van energie voor u kan betekenen? Bekijk dan het rekenvoorbeeld.

Rekenvoorbeeld
Om u een beeld te geven van de besparing die voor u kan worden gerealiseerd treft u onderstaand een indicatie van een aantal verschillende bedrijfstypen. Dit zijn werkelijke cijfers van bestaande deelnemers aan het collectief! Tevens hebben we een uitgebreid vergelijk van een van de deelnemers uit Lemelerveld toegevoegd.

Enkele besparingsvoorbeelden

Bedrijfstype – Kantoor en werkplaats
(Duteweerd & Timmerman Mechanisatie: vergelijk tussen recent aanbod huidige leverancier en nieuw collectief contract op basis van de huidige markt d.d. 01-02-2016)

duteweerd timmerman energie

Bedrijfstype – Autodealer met garage
Een deelnemer aan het collectief verbruikt op jaarbasis 54.800 kWh elektriciteit en 9.700 m3 gas. Door deelname aan het collectief is een netto besparing van €1.384 per jaar gerealiseerd; maar liefst 25% van de leveringskosten!
Bedrijfstype – Onderzoek en productie
Een deelnemer aan het collectief verbruikt op jaarbasis 2.390.000 kWh elektriciteit en 61.000 m3 gas. Door deelname aan het collectief is een netto besparing van €19.901 per jaar gerealiseerd; maar liefst 15% van de leveringskosten!

 

In de voorbeelden zijn slechts de leveringskosten opgenomen; voor veel ondernemers zijn er nog meer posten waarop kan worden bespaard. Bijvoorbeeld wanneer u meerdere panden betrekt of wanneer u een aparte factuur voor de netwerkkosten ontvangt.
PM Energie verzorgt namelijk ook collectieve inkoop van meetdiensten, een kostenpost die onderhandelbaar is voor bedrijven met een grootverbruiker aansluiting. Hiermee is een extra besparing mogelijk van honderden euro’s per jaar! Als u de meetdiensten collectief inkoopt, krijgt u gratis toegang tot de PM Energiemonitor.

Inzicht in uw verbruik
Ook als u meer inzicht in uw verbruik wilt kan PM Energie u van dienst zijn. Ze kunnen uw aansluitingen aanmelden bij de PM Energiemonitor, een applicatie waarmee u ten allen tijde uw verbruik kunt inzien. Bovendien is het mogelijk om alerts in te stellen, zodat u een bericht ontvangt als uw verbruikt afwijkt, waardoor u meer grip krijgt op uw energiekosten en daardoor nog meer kunt besparen.

Collectieve Inkoop Afvalverwerking

OVL heeft een contract afgesloten met SITA voor het ophalen en verwerken van bedrijfsafval. Leden van de ondernemersvereniging kunnen aansluiten bij dit contract. De besparingen die u hiermee behaalt kunnen oplopen tot meer dan 30%.

Collectieve Inkoop Brand- en blusmiddelen

Ook bij de inkoop van brand- en blusmiddelen kunt u als OVL-lid veel besparen. OVL heeft een contract met Roggendorf Beveiliging, waarmee de besparingen kunnen oplopen tot wel 50%. Daarnaast worden defecte brand- en blusmiddelen volledig vervangen, waardoor een optimale bedrijfszekerheid gegarandeerd is.

Collectieve Inkoop Beveiliging

Naast de brand- en blusmiddelen kunt u bij Roggendorf Beveiliging ook terecht voor professionele, maar voordelige beveiliging. De beveiligers van Roggendorf zijn zichtbaar aanwezig, controleren het afsluiten van bedrijfspanden en zorgen voor alarmopvolging. Deelnemers van dit collectief krijgen na iedere actie een schriftelijke terugkoppeling van wat de beveiligers voor u en uw onderneming hebben gedaan. 

Meer weten of interesse

Wilt u meer weten over de collectieve inkooptrajecten vanuit OVL of heeft u ideeën voor het opstarten van een nieuw traject. Neemt u dan contact op met Ronnie Duteweerd via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

Noteer alvast

Dinsdag 31 oktober 2017

Leden najaarsvergadering + Verkiezing OVHJ

Locatie: 19:30 uur | Reimink Lemelerveld

OVL volgen

Volg OVL via Social Media:

Twitter

Facebook